Søtpotet frokostgranola toast

Søtpotet toast lager du så enkelt! For en fin måte å få inn ekstra grønnsaker da! Del søtpoteten på langs i tynne skiver. Du kan toppe med hva du vil. Min favoritt for en søt variant er denne: Cashewsmør, vanilje, kokosyogurt, fiken, blåbær, vanilje granola, pistasj og honning dryss. Her er det så mange gode smaker og det beste er at alt er sundt! Plantebasert og perfekt om du ikke ikke tåler gluten eller har cøliaki.

| Frokost granola søtpotettoast |

2-3 skiver

  • 1 søtpotet (finn en stor bred søtpotet som gir deg store skiver så du får mer toppings på)
  • Vanilje kokos yogurt
  • Cashewsmør
  • Vanilje granola
  • Fiken
  • Blåbær
  • Pistasj
  • Frysetørkede bringebær
  • Flytende honning til å drysse over

| kossen |

  1. Skrell eller behold skrellet på.  Vask søtpoteten godt. Skjær poteten i 1-2 cm skiver. Blir 1-3 toast.
  2. Smør skivene med litt olivenolje og himalaya salt.  Legg i ovnen på varmluft 180 grader i 20-25 minutter.
  3. Ta ut og ha på toppings. Nyt!

Se oppskriften på avocado toast her. Og finn oppskrift på hummus, for å lage hummus toast som vist under her.

Om du lager din variant av søtpotet toasten hjemme, gjerne tagg meg så jeg kan se <3 – @maline.ekstrom

Du liker kanskje også

Ingen kommentarer

Legg igjen en kommentar