Chiapudding med smoothietopping

Kremete chia pudding og kremete smoothie. ja. nam. Dette er faktisk en liten sop i hop, av smoothie rester og en chiapudding som jeg reddet med en hemmelig ingredients jeg fant i butikken! Da mener jeg virkelig reddet, og tok denne puddingen til en 10’er!

 

Til vanlig lages chiapudding med kokosmelk eller med banan for å gjøre den kremete men nå hadde jeg bare havremelk. Flere har problemer med at chiapuddingen blir for tyntflytende og da er det ofte væsken man har som er for vannete for at chiapuddingen skal få en kremete konsistens. Det en kan gjøre om du som meg kun har havremelk eller annen tynn melk er og tilsette mer chiafrø. Da kan grøten bli veldig ‘chia’ette’ så det som reddet min pudding var og tilsette kokos yogurten med vanilje fra Berit Nordstrand kolleksjonen – og DA ble den god! Jeg er ikke sponset, altså ;)  Men heier på at slike melkefrie og sunne produkter er i dagligvaren i Norge- da jeg er vandt med Los Angeles sitt store utvalg på alt innenfor allergivennlig mat..

| Oppskrift chiapudding | 

2 porsjoner

2, 5 dl havremelk ( jeg brukte oatly)

4 ss chiafrø

2-4 ss kokos yoghurt fra Berit Nordstrand med vanilje smak, eller coyo fra kinsarvik

 

| Oppskrift smoothie |

1  moden fryst banan

Halv hånd fryste jordbær, fra kolonihagen, selges på rema

Halv hånd fryste mango biter fra kolonihagen, selges på rema

Kokosvann eller annen væske (til mindre væske til mer tyktflytende blir smoothien).

 

| Hvordan |

  1. Ha chiafrø i havremelk og rør rundt. Rør igjen etter 5 minutt. Lag smoothien.
  2. Når chia frøene har absorbert væsken og blitt gele aktige og du har fått en chiapudding (kan ta opptil 20 min) kan du tilsette ønsket mengde kokos yogurt.
  3. Legg chiapuddingen og smoothie lagvis og topp med frukt og kokosflak.
  4. Server og nyt! <3

 

 

 

 

Du liker kanskje også

Ingen kommentarer

Legg igjen en kommentar